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기업 분석 메모

Starbucks(SBUX) 주식, 주가, 배당(Starbucks (SBUX) Stock, Stock Price, Dividend)

안녕하세요. 이번엔 Starbucks(SBUX)의 주식, 주가, 배당 등을 보려고 합니다

(Hello. This time, I'm going to look at Starbucks' stock price, stock price, and dividends)

 

카페 인테리어 중에서 가장 마음에 드는 곳이 Starbucks(SBUX)인 것 같습니다. 그리고 콘센트도 많아요. Starbucks(SBUX)전략 제대로 사용하는 것 같습니다. 소비자들이 Starbucks(SBUX)의 공간을 충분히눈치안보고 사용할 수 있게하는 전략으로 정말 많은 사람들이 Starbucks(SBUX)를 찾아가고 있습니다

(I think Starbucks (SBUX) is my favorite cafe interior. And there are a lot of outlets. I think I'm using Starbucks (SBUX) strategy properly. A lot of people are going to Starbucks as a strategy to make sure that consumers don't care enough about their space)

 

 

Starbucks(SBUX)의 주가와 차트입니다.
Starbucks(SBUX)의 주가와 차트입니다.

 

 

Starbucks(SBUX)의 주가와 차트입니다. 

(Stock prices and charts for Starbucks (SBUX).)

 

오르락 내리락을 반복하고 있네요. 엄청나게 좋은 성장인건 아닌 것 같습니다. 주가가 많이 떨어져야하는 것 같습니다. Starbucks(SBUX)는 전세계적으로도 정말 많은 프렌차이즈를 가지고 있습니다. 중국에서도 성공했고요. 커피브랜드 1위입니다. 많은 사람들이 지인을 만나거나 작업할 때 Starbucks(SBUX)를 찾습니다. 브랜딩도 잘했어요.

(It's going up and down. I don't think it's an incredibly good growth. The stock price seems to have to drop a lot. Starbucks (SBUX) has so many franchises around the world. It was successful in China, too. It's the number one coffee brand. Many people visit Starbucks (SBUX) when they meet or work with acquaintances. You did a good job branding, too.)

 

 

Starbucks(SBUX)의 매출액과 영업이익입니다.
Starbucks(SBUX)의 매출액과 영업이익입니다.

 

 

Starbucks(SBUX)의 매출액과 영업이익입니다.

(Sales and operating profit of Starbucks (SBUX).)

 

Starbucks(SBUX)의 매출액입니다. 2020년 9월 23,518백만달러, 2021년 9월 29,060백만달러, 2022년 9월 32,250백만달러의 매출액이 발생하고 있습니다. 매출액도 매해 증가하고 있습니다. 실적증가도 좋습니다. 지금도 전세계에서 계속 스타벅스의 커피는 팔리고 있습니다.

(This is Starbucks (SBUX) sales. Revenue was $23,518 million in September 2020, $29,060 million in September 2021, and $32,250 million in September 2022. Sales are also increasing every year. The increase in performance is also good. Starbucks' coffee continues to sell all over the world.)

 

 

Starbucks(SBUX)의 영업이익입니다. 2020녀년 9월 1,517백만달러, 2021년 9월 4,657백만달러, 2022년 9월 4,429백만달러의 영업이익이 나오고 있습니다. 영업이익 증가도 좋습니다. 다만 2021년에서 2022년에는 영업이익 감소가 있습니다. 그래도 꾸준히 증가하고 있죠. 

(Operating profit for Starbucks (SBUX). Operating profit of $1517 million in September 2020, $4,657 million in September 2021 and $4,429 million in September 2022. Operating profit growth is also good. However, there is a decline in operating profit from 2021 to 2022. But it's steadily increasing.)

 

 

Starbucks(SBUX)의 순이익입니다.
Starbucks(SBUX)의 순이익입니다.

 

 

Starbucks(SBUX)의 순이익입니다.

(Net income for Starbucks (SBUX).)

 

2020년 9월 924백만달러, 2021년 9월 4,200백만달러, 2022년 9월 3,283백만달러의 순이익이 발생하고 있습니다. 실적증가는 좋아요 그런데 순이익은 살짝 아쉽습니다. Starbucks(SBUX)는 브랜드도 정말좋고 하지만 사실 커피라는게 진입장벽이 낮아 경쟁이 워낙 치열하다는 아쉬운점이 있습니다.

(NET PROFIT OF $924 MILLION IN SEPTEMBER 2020, $42 MILLION IN SEPTEMBER 2021 AND $3283 MILLION IN SEPTEMBER 2022. The increase in performance is good, but the net profit is a bit disappointing. Starbucks (SBUX) has a really good brand, but it's a shame that coffee has a low entry barrier and competition is so fierce.)

 

 

Starbucks(SBUX)의 영업이익률입니다.
Starbucks(SBUX)의 영업이익률입니다.

 

 

Starbucks(SBUX)의 영업이익률입니다.

(Operating margin for Starbucks (SBUX).)

 

2020년 9월 6.45%, 2021년 9월 16.03%, 2022년 9월 13.74%의 영업이익률이 나오고 있습니다. 영업이익률은 살짝 아쉽죠. 10 초반대입니다. 커피로 높은 마진을 남기는건 너무 어려울 것 같습니다. 가격인상도 어려울 것 같고요. 스타벅스라는 브랜드와 공간을 제외하고 사실 다른 점에서 독과점력을 만들어내는게 어렵잖아요.

(Operating margin of 6.45% in September 2020, 16.03% in September 2021 and 13.74% in September 2022. The operating margin is a bit disappointing. It's in the early 10s. I think it would be too difficult to make a high margin with coffee. I don't think it'll be easy to raise the price. Except for the brand and space of Starbucks, it's actually hard to create monopoly power in different ways.)

 

 

Starbucks(SBUX)의 배당금입니다.
Starbucks(SBUX)의 배당금입니다.

 

 

Starbucks(SBUX)의 배당금입니다.

(This is a dividend for Starbucks (SBUX).)

 

2020년 9월 1.64$, 2021년 9월 1.9$, 2022년 9월 1.96$의 배당금을 지급하고 있습니다. Starbucks(SBUX)의 좋은점은 꾸준한 배당성장입니다. Starbucks(SBUX)의 배당수익률은 2022년 9월 기준으로 2.33%입니다. 지금은 주가가 많이 올라서 이정도의 배당수익률은 기대하기 어려울 것 같습니다.

(It is paying dividends of $1.64 in September 2020, $1.9 in September 2021 and $1.96 in September 2022. The good thing about Starbucks (SBUX) is its steady dividend growth. Starbucks SBUX's dividend yield was 2.33% as of September 2022. Now, the stock price has risen a lot, so it's hard to expect this kind of dividend yield.)

 

 

Starbucks(SBUX)의 실적증가입니다.
Starbucks(SBUX)의 실적증가입니다. Starbucks(SBUX)의 실적증가입니다.

 

 

Starbucks(SBUX)의 실적증가입니다. 

(Starbucks (SBUX) Earnings Growth.)

 

2020년에는 코로나로 실적이 역성장했어요. 그 이후로 다시 상승세입니다. 코로나로 전세계가 봉쇄인데 실적증가를 만들어내기는 너무 어렵죠

(In 2020, our performance has grown back due to COVID-19. It's been on the rise again since then. The whole world is under lockdown due to COVID-19, and it's too hard to create a performance increase)

 

 

Starbucks(SBUX)의 PER과 EPS입니다.
Starbucks(SBUX)의 PER과 EPS입니다.

 

 

Starbucks(SBUX)의 PER과 EPS입니다.

(PER and EPS of Starbucks (SBUX).)

 

2022년 9월 기준으로 Starbucks(SBUX)의 PER은 23입니다. 주가가 많이 하락해서 PER도 낮았죠. 이야 한때 높을 때에는 Starbucks(SBUX)의 PER이 76까지갔네요. 진짜높게 올라갔구나.

(As of September 2022, Starbucks (SBUX) had a PER of 23. The PER was low because the stock price fell a lot. When it was high, Starbucks' PER went up to 76. It went up really high.)

 

 

Starbucks(SBUX)의 PES입니다. 2020년 9월 0.79$, 2021년 9월 3.54$, 2022년 9월 2.83$의 EPS가 발생하고 있습니다. 한주당 가치가 증가하다 떨어지다가 하네요. 2022년 9월에 Starbucks(SBUX)의 EPS가 조금 하락하긴 했습니다. 

(PES from Starbucks (SBUX). EPS of $0.79 in September 2020, $3.54 in September 2021 and $2.83 in September 2022. The value per share is increasing and decreasing. Starbucks SBUX's EPS fell slightly in September 2022.)

 

 

Starbucks(SBUX) 제가 좋아하는 커프브랜드입니다. 너무 아쉬운 점은 커피라는 비즈니스의 진입장벽이 없다는 점입니다. Starbucks(SBUX)의 경우엔 워낙 강력하긴 하지만요. 진입장벽이 없기에 가격결정력이 많이 낮습니다. 가격을 높여버리면 사실 수요가 많이 줄어들거예요. 

(Starbucks (SBUX) This is my favorite cuff brand. What's so unfortunate is that there is no barrier to entry into the business of coffee. In the case of Starbucks (SBUX), it' The price determination is very low because there are no barriers to entry. If you raise the price, the demand will actually decrease a lot.)